Friday 26 August 2011

sahabat =)


Assalamualaikum..Baru sehari duduk kat rumah dah rsa rindu plak kat kawan2 di skolah...Hmmm bercakap tentang kawan..Ada macam2 jenis kawan...Kawan susah senang bersama..Kawan time senang ja bersama..Kawan yang biasa2 jaa..Honestly saya bukannya baik sangat..BESTFRIEND...mungkin betul mungkin tidak..Kita sering harapkan
akan ada orang yang betul2 memahami kita sedangkan kita tidak cuba memahami orang lain..Saya ada satu cerita tentang sahabat...kisah benar...Kisahnya bermula camnie..Saya ada sorang kawan A bukan nama snenar..She's so kind...Spesis slamba-ROCK..happy2 but garang too..Saya tak tahu bila saya boleh baik ngan dia..But we always do things together temasuk benda nakal2 ponteng2 lepak2..Maybe sekepala..Bagi saya dia agak memahami saya dan mendengar dengan baik..Bila kawan ngan dia saya rasa happy sebab x rsa dia mcam berpura2 cam orang lein..Klau x suka ckap x suka trus..tu prinsip dia..Masa zaman form 4 si A telah terpilih untuk menjadi seorang pengawas..I'm happy for that..Time after time I felt like she had change..I'm a little bit dissapointed..Maybe saya pon brubah jugak..Masa tu budak bukan pengawas ngan pengawas mmg msalah sket...Masing2 x puas hati..Biasa ahh x matang lagi..Saya rasa makin jauh dengan si A..And its okey I go on my way..Dan masa tu memang rsa benci gila kat dia bagi sbab2 tertentu..But deep in my heart aku rindu dia yang dulu..Saya pun buat x endah and annoying time tu...Jahatnya saya tyme tuh..Tyme tuh byklah kes2 kutuk mengutuk geng bkn pngawas dan pengawas..Saya ngaku saya pun ada kutuk si A..Day after day I felt worse cuz I think I miss her..Klau beselisih x teguq pon muka masam jaa even satu dorm..Tyme tuh rsa cam nak nanges jaa bila tringat balek memory2 dulu..Saya tulis surat utk nyatakan semua apa yang x puas hati..dan mintak maaf..Saya tahu dia ada menanges sbab saya..Lepas tu dya mcam oke sket tapi kami a little bit awkward...Bila ckap face 2 face..And at last when we discuss..We found the solution and forgive each other...Semua ni berlaku sbab salah faham dan ketidakmatangan..Dan after that everything is okey...We have much fun time together...Maybe ada jugak la salah faham pastu tapi x teruk..Kadang2 ada gak insan yang x puas hati bila aku baik dengan si A...Tapi saya buat x endah sebab says benci penyibok!!!I don't care cuz I know myself well and what I need..Kenapa perlu kita ikot ckap orang lau bnda tu akan wat kita sdey jaa..So with my concrete reason aku ska kawan ngan dya..Biaq la apa orang nak kata..So sampai skang bila sdey I'll tell her my probs..I'll hear her too..Saya nak jadi org yang boleh happykan dya bila dia sdey..I want to wipe away her tears..Bagi saya biarlah saya rasa mencintai dan menyayangi seseorng even sebagai seorang kawan..Sebab untuk temui kekasih maybe sempat maybe x...People says bestfriend just like a first love..Bagi saya saya selalu anggap dia bestfriend no 1 kat hati saya..But I dunno who am I to her..But its okey as long as she is happy..and I'm happy too...So bagi anda kat sana..Untuk ada bestfriend ni senang ja...Kita dulu kna jadi bestfriend...memahami dan mendengar dengan baik..Jangan jadi terlalu menyibuk just chill..thats what friend need..Lau ada masalah bincang elok2..Susah senang kongsi bersama..Ada hadis mengtakan "Sesungguhnya tidak sempurna iman seseorang itu sekiranya dia tidak mencintai sahabatnya seperti mana dia mencintai dirinya" So jadilah kawan yang baik..Sebab bila kita ada someone untuk mendengar lengkaplah hidup kita..Someone to catch our tears and we the one to wipe away the tears..Hargailah kawan anda dan doakanlah mereka..Sesungguh doa seorang sahabat yang mendoakankkanya ketika semua orang tidak tahu adala doa yang mulia di sisi Allah dan dimakbulkan..But watch out ada jugak orang yang kita x boleh jadikan kawan baik tapi sekadar kawan..Kalau kita rasa kita kuat cuba lah dekati kawan yang maybe ada probs dan ajak dia ke arah kebaikan..Kalau kita rasa kita lemah kitalah kena cari kawan yang baik..Thats all..Hidup ini perlu saling menolong..Forgive each other..Thats the key of happiness..Saya tulis benda ni sebab rasa rindu sangat kat kawan saya tu..Buat my bestie..I LOVE YOU SO MUCH..hope you get what you want..I wish I can always make you happy and make you smile..Sorry if I always make you sad..Miss you so much...Buat seapa yang baca jadilah kawan yang baik untuk kawan anda..Sebab satu hari nanti kita akan rasa kehilangannya..Hargailah apa yang kita ada dan doakanlah kebahagiaan orang yang kita sayang.Insyaallah.



I LOVE MY FRIEND VERY MUCH 

"We've gone our own ways and I know its for the best, but sometimes I wonder will I ever have a friend like you again?"

"You were the one who made things different, you were the one who took me in. You were the one thing I could count on, above all, you were my friend."

"Lean on me, when you're not strong, and I'll be your friend, I'll help you carry on, for it won't be long, 'til I'm going to need somebody to lean on."

"Let me be the one you call If you jump, I will break your fall, lift you up and fly away with you into the night If you need to fall apart, I can mend a broken heart, If you need to crash, then crash and burn, you're not alone"

"Don't want to leave, but we both know sometimes it's better to go. Somehow I know we'll meet again, not sure quite where and I don't know just when you're in my heart, so until then, smile, don't want to cry saying goodbye."



NO HATE !!

THANKS BUAT SAPA YANG BACA
LOVE U ALLS..=)


 



No comments:

Post a Comment